§ 15.  [Sposób użytkowania lokalu] 

Lokal powinien być użytkowany w sposób zapewniający:
 1)  zachowanie wymogów bezpieczeństwa,  
 2)  utrzymanie wymaganego stanu technicznego,  
 3)  utrzymanie stanu higieniczno sanitarnego określonego odrębnymi przepisami,  
 4)  prawidłowe funkcjonowanie wspólnych instalacji i urządzeń znajdujących się w tym lokalu.  

§ 16.  [Sposób użytkowania instalacji i urządzeń] 

1. Sposób użytkowania instalacji i urządzeń stanowiących wyposażenie lokalu powinien:
 1)  być zgodny z założeniami projektu oraz z instrukcjami użytkowania tych instalacji i urządzeń,  
 2)  zapewniać ochronę elementów budynku i jego wyposażenia.  
2. W czasie użytkowania instalacji i urządzeń należy:
 1)  zapewniać ich ochronę przed uszkodzeniem,  
 2)  wykonywać zabiegi konserwacyjne i naprawy przewidziane instrukcją użytkowania,  
 3)  likwidować przecieki z instalacji, w zakresie obciążającym użytkownika lokalu, niezwłocznie po ich pojawieniu się,  
 4)  dokonywać napraw i wymian uszkodzonych lub zużytych elementów instalacji i wyposażenia lokalu w zakresie obciążającym użytkownika,  
 5)  informować właściciela budynku o wszelkich uszkodzeniach instalacji, których naprawa należy do jego obowiązków.  
3. W przypadku wystąpienia uszkodzeń lub zakłóceń w funkcjonowaniu instalacji i urządzeń należy niezwłocznie wstrzymać ich eksploatację, jeżeli dalsze ich użytkowanie może spowodować zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia albo skażenie środowiska.

§ 20.  [Zmiany instalacji]  
Wszelkie zmiany instalacji w lokalu dokonywane w czasie jego użytkowania wymagają pisemnej zgody właściciela budynku.

§ 21.  [Zasady wykonywania robót remontowych]  
1. W robotach remontowych wykonywanych w lokalu należy stosować wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie oraz zapewniać właściwe funkcjonowanie znajdujących się w nim wspólnych instalacji lub urządzeń.
2. W czasie wykonywania robót remontowych w lokalu należy:
 1)  zapewnić bezpieczeństwo użytkowników innych lokali i osób trzecich,  
 2)  stosować rozwiązania eliminujące możliwość skażenia środowiska,  
 3)  stosować rozwiązania i technologie podnoszące walory użytkowe lokalu,  
 4)  ograniczyć do niezbędnego minimum uciążliwość związaną z realizacją robót remontowych dla użytkowników pozostałych lokali oraz dla osób trzecich.