§ 7.  [Zestawienie robót remontowych] 

1. Dane zawarte w protokołach kontroli, o których mowa w § 4, powinny stanowić podstawę do sporządzenia zestawienia robót remontowych budynku.
2. Zestawienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać podział robót na:
 1)  roboty konserwacyjne,  
 2)  naprawy bieżące,  
 3)  naprawy główne.  
3. Zestawienie napraw bieżących i głównych stanowi podstawę do sporządzenia planu robót remontowych.
4. Plan robót remontowych powinien być sporządzony z zachowaniem pierwszeństwa dla robót mających na celu:
 1)  eliminację zagrożenia bezpieczeństwa użytkowników lokali i osób trzecich,  
 2)  zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku,  
 3)  spełnienie wymagań ochrony środowiska,  
 4)  zachowanie zapobiegawczego charakteru remontu.  

§ 8.  [Wymogi] 

1. Przy remontach budynku należy zapewnić:
 1)  realizację robót w kolejności wynikającej z opracowanego planu remontów,  
 2)  bezpieczeństwo użytkowników i osób trzecich w trakcie prowadzenia robót,  
 3)  stosowanie rozwiązań technicznych, materiałowych i technologicznych ograniczających uciążliwość użytkowania lokali oraz podnoszących walory użytkowe lokali.  
2. Wszelkie zmiany w stosunku do istniejących rozwiązań, dokonywane w związku z wykonywaniem robót remontowych, nie powinny powodować pogorszenia stanu technicznego i właściwości użytkowych elementów budynku oraz naruszać interesów użytkowników lokali lub osób trzecich.